Friday, April 16, 2010

Pelancaran E-Book : Panduan Lengkap Membina Blog

Share
Persoalan..

Anda ingin membina blog, tapi tak tahu bagaimana? Anda sudah membina blog tapi blog anda kurang menarik dan tidak ramai pengunjung. Anda tahu ramai yang sudah berjaya menjana wang dari blog  mereka tapi anda tidak tahu caranya.

Penyelesaian..

Jika anda ingin sebuah "BLOG" yang menarik, interaktif, sistematik dan mampu menjana pendapatan tambahan daripada blog anda. Saya boleh tunjukkan bagaimana....Berikut adalah cover page bagi e-book keluaran saya yang bertajuk "Panduan Lengkap Membina Blog, Merekabentuk Template dan Menjana Wang Dengan Blogspot".




Apa yang anda dapat dari E-Book ini?

Terdapat 12 Modul di dalam E-book ini. Secara ringkasnya, setelah anda habis membaca E-Book ini anda akan mendapat perkara-perkara berikut:
  1. Panduan lengkap membina blog yang di terangkan langkah demi langkah dan di sokong oleh gambar-gambar screenshoot agar anda lebih mudah untuk fahami.
  2. Anda akan diperkenalkan dengan feature "Page" dan "Blogger Template Designer". Dua feature yang akan membuatkan blog anda nampak menarik dan sistematik.
  3. Anda akan diterangkan bagaimana memasukkan kod Meta Tag ke dalam blog anda dan juga bagaimana untuk menghantar URL blog anda ke tiga enjin carian utama (Yahoo, Google dan MSN) dan juga ke lebih 20 enjin cari yang lain.
  4. Saya telah menyenaraikan sebanyak 22 buah laman web yang menyediakan lebih daripada 1000 buah template percuma yang cantik-cantik dan http://www.fizwan.com/p/borang-tempahan.htmlmenarik untuk anda gunakan.
  5. Pelbagai widget yang boleh anda gunakan bagi menjadikan blog anda kelihatan lebih menarik dan interaktif seperti widget membina "internal link", "Online Chat" , lagu, jam, kalender, dan lain-lain widget. Pasti akan membuatkan anda berpuas hati.
  6. Anda juga akan diberikan penerangan tentang bagaimana memasukkan script HTML ke dalam template anda. Pastinya anda hendak tahu tentang bagaimana untuk "disable"kan mouse right click" supaya pelawat tidak boleh "copy" kandungan blog anda kan? Selain itu, ketahui bagaimana untuk menggerakkan nama blog anda di status bar dan juga bagaimana untuk masukkan Post Views/Page Views Counter supaya anda tahu yang mana satu topik di blog anda yang popular dan banyak kali di baca/lawat.
Selain membeli E-Book ini anda juga akan diberikan 9 BUAH E-BOOK sebagai bonus untuk menambah ilmu dan pengetahuan anda tentang dunia internet. Antara E-Book bonus adalah seperti berikut:

1. Introduction to Basic HTML

E-Book ini menerangkan tentang pengenalan kepada bahasa HTML. Amat penting untuk anda mengetahui serba sedikit tentang bahasa HTML ini kerana kebanyakkan kod untuk widget-widget menarik menggunakan kod bahasa HTML.







2.  Tube Me Some Trafic

Dapatkan panduan menarik bagaimana untuk menarik trafik You Tube ke blog anda. Ini amat berguna di dalam menjana wang dengan blog anda.







3.   A Basic Introduction To Search Engine Optimization (SEO)

E-Book ini akan memberikan idea dan panduan kepada anda bagaimana untuk meningkatkan ranking blog anda di enjin carian. Semakin tinggi ranking anda semakin banyak trafik & pelawat ke blog anda.

Lain-lain E-Book Bonus adalah seperti berikut:

4. 10 Adsense Tips

5. Seven Golden Rules On Blog Monetizations

6. 101 Romantics Idea

7. E-Novel : Ayat-Ayat Cinta

8. Basic Strategies To SEO

9. Seven (7) Way To Get Completely Free Trafic

Selain daripada E-Book bonus di atas, anda juga anda mendapat sebuah perisian untuk edit saiz gambar dan memasukkan Watermark ke dalam gambar yang telah anda edit supaya orang lain tidak boleh copy segala kandungan di blog anda dan publish di blog mereka. Bersama-sama perisian ini saya sertakan Panduan Penggunaan Perisian (User Manual) yang saya tulis sendiri bagi memudahkan dan menjimatkan masa anda. 

Jadi tunggu apa lagi? Dapatkan E-Book ini dan mula bina blog anda. Jangan lupa beritahu saya bila blog anda dah siap nanti. Boleh kita bertukar link.

Klik butang TEMPAH SEKARANG di bawah untuk membeli E-Book  yang bertajuk "Panduan Lengkap Membina Blog, Merekabentuk Template dan Menjana Wang Dengan Blogspot" ini.




No comments: